سه شنبه, 26 دی 1396

جزوه اکواپونیک

سرپرست فرودگاه بین المللی قم از آغاز عملیات آسفالت مسیرهای دسترسی به ترمینال و جاده های فرودگاه بین المللی قم خبر داد. آسفالت مسیرهای منتهی به ترمینال فرودگاه قم
به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی قم؛ مهندس نصیری با اعلام این مطلب اظهار داشت: عملیات آسفالت مسیرهای دسترسی به ترمینال و جاده های داخلی فرودگاه بین المللی قم نزدیک به یکماه است که شروع شده است.
وی گفت: تاکنون نزدیک به 25 هزار متر مربع با عرض 12 متر از مسیرها آسفالت شده است.
سرپرست پروژه فرودگاه بین المللی قم گفت: بعد از اتمام مسیرهای ترمینال فرودگاه؛ عملیات آسفالت باند فرودگاه آغاز می شود.

نظرات   

 
0 #6 محمد باقر ملک اسا 1393-06-12 12:58
سلام عرض میکنیم خدمت مسئولین محترم پروژه محترم فرودگاه قم-برای شما ارزوی سلامتی داریم-بسیار ممنون از زحمات شما-لازم به ذکر است انجام اسفالت برای راه های ارتباطی و باند فرودگاه از مهم ترین قسمت ها میباشد که در حال انجام است-پیشنهاد میشود در زمان بعدی ایجاد دوربرگردان مناسب و استاندارد در نظر گرفته شود- و پس از تکمیل هر قسمت سراغ قسمت های دیگر بروید-پس از اتمام پروژه تجاری تبلیغات تلوزیونی را در این مورد انجام دهید تا رونق ایجاد شود-و میتوان از شرکت های حمل ونقل نیز دعوت به همکاری کرد- تسریع در ساخت مغازه های پیش فروش شده باعث رونق و فراگیر شدن فعالیت های فرودگاه خواهد بود.با تشکر فراوان-
نقل قول
 
 
+1 #5 3 1393-06-06 10:08
3- مديريت درهزينه و كنترل بودجه وكنترل زمان اجراي پروژه براي فرودگاه قم مهم اساسي وازضوابط قانون مهندسي ساخت است.فرودگاه راه بيفتاد خود بخود سايربخشها هم راه اندازي و سرمايه گذاران يكي پس ازديگري با توجيح پذير بودن فعاليت خود در كنارطرحهاي كلان اين مجموعه ،را آغازخواهند كرد.اگر كشورتركيه درساخت پروژه خود تعلل و تاخيرومشكلات نقدينگي و عدم حمايت سامانهاي دولتي را در اجراي پروژه داشته باشد ميداند كه كشورامارات نيز طرح 250ميليون مسافر در سال را براي ساخت فرودگاه آينده خود دارد.خوب مهندسان فرودگاه قم وشهرفرودگاهي نه به داخل بلكه به حاشيه فعاليت هاي خود نيز نظر و رسد داشته باشند تا از رقيبان هم در بخش هوانوردي و بخش گردشگري(داخلي) بازنمانند.همين قم چندين طرح كلان در دست احداث است كه اصلاً رسانه اي نشد كه يكي از آنها بقدري مهم و بزرگ و با مشاركت سرمايه گذاران چيني درحال اجرا ميباشد كه چند وقت ديگرميبينيم .رقابت برسرارائه خدمات زياد شده و جذب مسافرين وگردشگر با يك خدمت اضافه ترهمراه است.
نقل قول
 
 
0 #4 2 1393-06-06 10:07
- به مسئول كارگاه پروژه قم،هرچند مهمترين قسمت دراجراي كارها ساخت نقدينگي ميباشد،نقدينگي دربخشهاي خرج شود تا درسال پيش رو افتتاح و ساير پروژه ها به تبعيت از آن بتوانند رو به جلو حركت كنند.مثلا اگرفرودگاه همه فعاليتهاي آن از(باند پرواز،تاسيسات برق،برج مراقبت والكترونيك و مخابرات،ترمينال ،آشيانه،تعميرات هواپيمايي،پمپ بنزين و...)را بتوانيد دربخش فرودگاهي منفك ازشهرفر‌ودگاهي نمايد،درغالب دوتيم فعاليت نماييد بهترونتيجه بخش تراست تا اينكه دريك محيط فرار مديريت كرد.فرودگاه امام ساخته شد و پرواز خود را انجام داد بعد شروع به فعاليتهاي جانبي نمود، كه خود به خود سرمايه گذارهاي هندلينگي وهلدينگي ديده شد،فرودگاه قم هم ازموارد اينچنيني چه درسطح كشوروخارج مشاوره بگيرد.
نقل قول
 
 
+1 #3 احمد 1393-06-06 10:06
1-كشورتركيه بزرگترين فرودگاه جهان را با ظرفيت 200 ميليون مسافردرسال درغرب استانبول استارت زده كه بزرگترين ترانسفر هوايي جهان و نيز مي تواند بهترين و باظرفيت ترين هاب هوايي جهان تا سال2017 افتتاح گردد.كشور تركيه با توجه به اينكه مناطق توريست پذير زيادي را به خود اختصاص داده و يكي از منابع درآمدي غير نفتي خود را صنعت توريست ميداند دراقداماتي اعم از ساخت هتل و مناطق هاي تجاري و خدمات كه به توريست هاي خود داده درحال حاضراقدام به احداث اين فرودگاه عظيم نموده است.حال بخش فرودگاه قم كه با مشاركت سرمايه گذار خصوصي آغاز شده است نياز به حمايت ارگانها حامي ازاين پروژه درصنعت هوانوردي ازاستاني وكشوري را دارد درغير اينصورت پروژه با همين روال وبدون حمايت و كمبود نقدينگي حركت كند در يك ايستگاه متوقف مي گردد كه اين مغاير با اصل 44 قانون اساسي ميباشد.
نقل قول
 
 
0 #2 مهدی 1393-06-05 06:45
سلام

ممنون از دلسوری شما

مطمئنا پروژه به این مواردی که شما اشاره کردید توجه دارد و کارشناسان پروژه این موارد را در نظر گرفته
و کار بیهوده نمیکنن

تشکر
نقل قول
 
 
+1 #1 احمد 1393-06-05 06:13
با سلام
خدمت همه مهندسين و فعالين بخش سرمايه گذاري فرودگاه ضمن خداقوت مواردي را بايد در اجراي پروژه در متن كار خود قرار دهند كه ضرورت دارد.
1-آسفالت باند از ضروريات است تا خيابان هاي اصلي و فرعي كه هدر رفت سرمايه را در خصوص اولويت و ارجعيت در اجراي پروژه دارد.2-زيرساخت‌ ها اعم از تاسيسات وبرق و برج مراقبت در اولويت كه اقدامي صورت گيرد(نمي شود باند را ساخت و بعد برج مراقبت را چرا كه نمي شود باند فرودگاه رو بخاطر عدم برج مراقبت تا مدتي زير اين گرمايي شديد منطقه بدون استفاده نگه داشت)3- تجهيز ترمينال مسافر و انبارها و آشيانه ها مهم كه پول در جاي ديگر درحال هزينه ميباشد.بايد هم براي فرودگاه و هم مجموعه گردشگري‌ مديريت هزينه صحيح داشته شود و بودجه مخصوص به خود را داشته باشد اگر بخواهيد اينطور فعاليت كنيد و يه مقددار از كار را جلو ببريد و با تاخير در پروژه به خاطر نقدينگي بيافتد اين از عمر پروژه و زمان هدرفت و كهنه شدن پروژه منجر مي گرددو مخاطب زيادي را به خود نميگيرد
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی